joi, 21 ianuarie 2010

gala studenţilor români din străinătate, ediţia 1

Am participat la începutul acestei luni la prima gală a LSRS (Liga Studenţilor Români din Străinătate) unde au fost desemnaţi şi premiaţi cei mai buni studenţi români care studiază în străinătate, la unele dintre cele mai prestigioase universităţi din lume. Premiile au fost după cum urmează:

Studentul anului în Europa – Andrei Ilie (Oxford University)
Studentul anului în America de Nord – Corina Tarniţă (Harvard University)
Studentul anului în întreaga lume – Theodor Braşoveanu (Princeton University)
Premii speciale – Andrei Anghel (Harvard) şi Roxana Radu (Central European University)

Pe langă discursurile ţinute de invitaţii de seamă ai serii (printre care principele Radu, consilierul prezidenţial Iulian Fota, preşedintele Senatului dl. Mircea Geoană, preşedintele Academiei Romane dl. Ionel Haiduc, etc), fiecare dintre studenţii premiaţi a spus câteva cuvinte. Cel mai mult mi-a plăcut monologul Corinei Tarniţă, doctorandă în matematică la Harvard Univesity:
„Sunt perfect conştientă de valoarea studenţilor români din străinătate“ – a declarat doctoranda. „Premiul mă onorează, dar trebuie să ştiţi că eu sunt doar una dintre cei foarte mulţi. Îmi pare rău că nu pot promite că mă voi întoarce în România. De cîte ori trimit o lucrare unui jurnal de prestigiu, aş vrea ca sub semnătură să pot scrie «Departamentul de matematică, Universitatea Bucureşti». Dar în acest moment cercetarea pe care o fac eu are nevoie de resurse şi, decît să mă transform dintr-un cercetător cît de cît de succes din State, într-unul frustrat şi demoralizat în România, prefer să rămîn acolo şi să fac cinste României aşa cum pot.“

Este un adevăr trist că în România e aproape imposibil să-ţi clădeşti o carieră academică de succes din cauza lipsei de susţinere. Îi ţin pumnii Corinei şi sper să-şi finalizeze cercetarea, făcând fără indoială cinste României. Acum... poate vă întrebaţi ce este LSRS.
LSRS este un ONG care-şi propune sa-i ajute pe studenţii romani care cochetează cu ideea studiului la o universitate din străinătate oferindu-le informaţii legate de aceasta şi în acelaşi timp promovează o atitudine pozitiva faţă de perspectivele intoarcerii in ţară după finalizarea studiilor. Mai multe informaţii despre LSRS puteti găsi pe siteul lor oficial, aici.

0 comments:

Trimiteți un comentariu